Menu openen Menu sluiten

Veelgestelde vragen over de ZilliZ berichtenapp

  • Wie is Landmerc+?

    • Landmerc+ is een innovatieve en praktijkgerichte netwerkorganisatie. Samen met partners werken zij elke dag aan verbetering van de kwaliteit, professionaliteit en toegankelijkheid van de kleinschalige zorg.

  • Wat is ZilliZ?

    • ZilliZ is een volwaardig zorgadministratiesysteem, ontwikkeld door Landmerc+, speciaal voor de kleinschalige zorg. Met ZilliZ kan je eenvoudig zorgdossiers bijhouden, rapporteren, tijdschrijven, factureren en meer. Bovendien kan ZilliZ koppelingen maken met VECOZO (iWmo, iJw, iWlz), CAK, Excel en de meest gebruikte boekhoudpakketten.

      ZilliZ koppelt ook met de ZilliZ berichtenapp.

  • Wat is het verschil tussen ZilliZ en de ZilliZ berichtenapp?

    • ZilliZ is een Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) met veel functionaliteit. De ZilliZ berichtenapp is alleen bedoeld om iWmo- en iJw-berichten aan te maken en via VECOZO te versturen naar de gemeente.

      Overigens is een export mogelijk van het ZilliZ-ECD naar de ZilliZ berichtenapp waardoor declareren eenvoudiger wordt. Kijk hiervoor op onze website: https://zilliz.nl/

  • Is de ZilliZ berichtenapp gekoppeld aan het ZilliZ-ECD?

    • Op dit moment is er een exportmogelijkheid van ZilliZ naar de ZilliZ Berichtenapp.

      Overigens biedt ZilliZ-ECD ook een direct koppeling met VECOZO die de berichtenapp overbodig maakt. Deze koppeling biedt meer functionaliteit maar is ook duurder.

  • Waar kan ik terecht voor hulp en ondersteuning bij het gebruik van de ZilliZ berichtenapp?

    • Hopelijk bieden de handleiding registreren of de handleiding berichtenverkeer (klik hier) het antwoord op jouw vraag. Hierin staan alle stappen duidelijk omschreven zodat je direct verder kunt werken.

      Zo niet, dan kan je terecht bij de helpdesk van de ZilliZ berichtenapp via berichtenapp@zilliz.nl.

  • Ik heb een ander bankrekeningnummer. Hoe regel ik dit voor de ZilliZ berichtenapp?

    • Het is mogelijk om het rekeningnummer te wijzigen waarvan de abonnementskosten voor de ZilliZ berichtenapp geïncasseerd worden. Vanaf de 2e afschrijving kun je een betaling via internetbankieren storneren. Als je dit gedaan hebt zul je bij het inloggen weer het iDeal scherm te zien krijgen. Het rekeningnummer waarmee je de volgende iDeal betaling verricht, zal voortaan ook gebruikt worden om de maandelijkse kosten automatisch af te schrijven.

  • Als ik 2 of meer AGB-codes heb, moet ik dan ook 2x betalen?

    • Ja. De ZilliZ berichtenapp werkt per AGB code. Wanneer je 2 AGB codes hebt, moet je dus 2 aparte accounts hebben en ook 2x betalen.

  • Kan ik meerdere AGB codes registreren?

    • Ja, dit kan. Let op: per ABG code dient een uniek e-mailadres gebruikt te worden. Je kunt dus niet meerdere AGB codes aan hetzelfde e-mailadres koppelen. Als het registreren in de ZilliZ berichtenapp van de 2e AGB-code niet lukt, is de oorzaak mogelijk dat Vecozo automatisch het reeds bekende e-mailadres gekoppeld heeft aan de 2e AGB-code. In dat geval dien je het e-mailadres van de EERSTE AGB-code in de  ZilliZ berichtenapp eerst aan te passen, Het bij Vecozo gebruikte e-mailadres is dan te gebruiken voor registratie van de 2e AGB-code in de ZilliZ berichtenapp.

  • Kan ik een tweede inlog krijgen op dezelfde ABG code?

    • Nee. Het is niet mogelijk meerdere e-mailadressen aan 1 AGB code te koppelen.

  • Hoe wijzig ik een e-mailadres/inlognaam in de ZilliZ berichtenapp?

    • Log in je ZilliZ berichtenapp omgeving in. Navigeer in ‘Account’ naar ‘Instellingen’. Scroll helemaal naar beneden en vul in het lege veld onder ‘E-mail wijzigen’ je nieuwe e-mailadres in en bevestig dit met je wachtwoord. De volgende keer dat je inlogt in de ZilliZ berichtenapp doe je dit met je nieuwe e-mailadres, tevens login.

  • Waar kan ik mijn facturen voor de ZilliZ berichtenapp vinden?

    • Alleen de eerste factuur van de ZilliZ berichtenapp ontvang je per mail, samen met de documenten die bij de overeenkomst horen. De volgende facturen kun je zelf downloaden als je ingelogd bent in de berichtenapp.

  • Het downloaden van een PDF lukt niet op een Apple (van bijv. een 301 of 303 bericht)

    • Dit komt regelmatig voor op een Apple computer in combinatie met de browser Safari. De reden in nagenoeg alle gevallen is een blokkering door de browser op de eigen Apple computer.

      Deze blokkering kan als volgt worden opgeheven:

      1. Ga naar https://berichtenapp.zilliz.nl
      2. Login in de berichtenapp
      3. Kies boven in de balk van de Apple Safari > Voorkeuren > Websites > Popup blokkades > Selecteer zillizberichtenapp > Sta toe

      Nu moet het wel mogelijk zijn PDF files te downloaden.

  • Blijft het format voor de Excel import altijd werken?

    • De opbouw van dit bestand kan jaarlijks veranderen als per 1 april wijzigingen vanuit de iStandaarden  doorgevoerd moeten worden. Als er na 1 april een afkeur komt, gebruik dan een nieuw voorbeeld bulkbestand en dien de declaratie opnieuw in.

  • Kan ik een debet- en creditregel in één declaratie/factuur verwerken?

    • Nee. De ZilliZ berichtenapp is zo eenvoudig mogelijk vormgegeven. Daarom bestaat een declaratie of factuur uit een of meerdere debet- of creditregels. Een combinatie is niet mogelijk.

  • Wat is het verschil tussen een geregistreerde gebruiker en een gebruiker die niet geregistreerd is?

    • Een geregistreerde gebruiker logt in op zijn of haar account in de app. Aangemaakte berichten worden dan bewaard in de eigen app-omgeving. Om berichten ook via het VECOZO-schakelpunt te kunnen versturen, dien je een koppeling met VECOZO te kunnen maken en voor die koppeling  moet je een geregistreerde gebruiker zijn. Niet geregistreerde gebruikers kunnen alleen berichten aanmaken. Deze berichten kunnen dan handmatig als XML bestand gedownload worden om deze vervolgens handmatig binnen de Vecozo omgeving te uploaden en versturen.

  • Hoe verwerk ik een creditering vanuit ZilliZ ECD?

    • Als je vanuit ZilliZ ECD een creditering exporteert naar een Excel bestand, moet het referentienummer handmatig aangepast worden om goed te kunnen verwerken in de ZilliZ berichtenapp.

      Op het tweede tabblad van het geëxporteerde Excel bestand staan je cliënt gegevens en productgegevens beschreven in de regels. Verwijder, indien je debet declaratie uit meerdere regels bestond, de Excel regels die je niet wilt crediteren. Zorg hierbij dat je rijen in zijn geheel verwijderd: laat geen witregels tussen de kop (rij 1) en jouw declaratieregels (vanaf rij 2) vallen. Vul in de kolom ‘credit referentienummer’ bij elke te crediteren regel het referentienummer in wat in de PDF (van de ingediende 303) te vinden is bij deze cliënt-product combinatie. Bijvoorbeeld: “ReferentieNummer: a1d8786a-35fa-4ace-a”. Deze bestaat uit letters, cijfers en streepjes. Het referentienummer neem je in zijn geheel over. Controleer dat er geen spaties voor of na het nummer mee gekopieerd worden.

      Sla dit bestand op en importeer het in de ZilliZ berichtenapp.

  • Kan ik 301 berichten uit mijn ZilliZ berichtenapp overzetten in het ZilliZ ECD?

    • Nee, in dat geval vraag je de gemeente(n) de toekenningen opnieuw te sturen NADAT je de toestemmingsverklaringen in Vecozo hebt omgezet.

  • Kan ik de berichtenapp ook blijven gebruiken zonder dat ik een koppeling met VECOZO heb?

    • Ja, dat kan als niet geregistreerde gebruiker. In dat geval is het gebruik gratis en hoeft er niet te worden ingelogd. Berichten worden dan ook niet bewaard in de app.

  • Hoe zit het met de privacy en veiligheid van mijn gegevens?

    • ZilliZ heeft veel ervaring met gevoelige gegevens omdat we een eigen ECD ontwikkelen. ZilliZ is ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Ook is de AVG wetgeving van toepassing op alle producten. Dit geldt dus ook voor de ZilliZ berichtenapp. Bij het aangaan van een overeenkomst voor de ZilliZ berichtenapp heb je een ondertekende verwerkersovereenkomst ontvangen.

  • Waar kan ik een bug of fout in de berichtenapp melden?

  • Hoe kan ik mijn abonnement op de ZilliZ berichtenapp opzeggen?

    • Dit kan door in te loggen in de ZilliZ berichtenapp en in het menu naar ‘account’ te navigeren. Kies vervolgens voor  “instellingen’en selecteer ‘Account per direct opzeggen’. Let op dat je ook de toestemmingsverklaringen in het Vecozo portaal intrekt.

       

  • Wat moet ik doen als ik mijn berichten wil bewaren als ik stop met de berichtenapp gebruiken?

    • Het advies is om alle berichten te downloaden als PDF file en veilig op te slaan. Verdiep je goed in de verplichtingen die je hebt om gegevens te bewaren.

      Wanneer jij stopt met de ZilliZ berichtenapp zullen wij na enige tijd de berichten verwijderen.

  • Hoeveel kost de ZilliZ berichtenapp?

    • Per maand betaal je €7,50 ex btw, ongeacht het gebruik. (Voor niet-btw-plichtigen komt dit uit op €9,08 per maand.)